ІНСТРУКЦІЯ З ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЕЛЕКТРИЧНОГО ВЕЛОСИПЕДА BL-FB
Електричний велосипед після вилучення з транспортної упаковки потребує збірці і регулюванню. В картонній упаковці –електровелосипед знаходиться вже частково зібраним в заводських умовах.
ОСНОВНІ ТЕХНІЧНІ ПАРАМЕТРИ
- Загальна вага електровелосипеда (включаючи акумулятори):40 кг (42 кг)
- Максимальне навантаження: 150кг
- Матеріал рами:металева рама
- Діаметр коліс передні/задні: 22х2,125
- Двигун:без редукторний електродвигун постійного струму безщіткового типу 450W/60V
- Акумуляторна батарея:LiNiCoMnO2 60V 11Ahінтегрована в раму
- Час повного заряду акумулятора:3-4 года
- Гальма передні/задні:барабанні/барабанні
- PAS - система асистування педалей - Дозволяє їхати в гібридному режимі без участі ручки газу. Активується при обертанні педалей і підбирає обороти двигуна в залежності від частоти обертання педалей. Самий економічний режим їзди
- Максимальна швидкість: 30км/год
- Максимальний пробіг на акумуляторі (без педального ходу):35-40 км (40-50 км)
- Розмір упаковки: 1470х660х320 мм
- Розмір у робочому положенні: 1800х1150х700 мм
КОРОТКИЙ АЛГОРИТМ СКЛАДАННЯ ЕЛЕКТРОВЕЛОСИПЕДА
(для складання знадобитися хрестоподібна викрутка, набір рожково-накидних ключів і набір шестигран-ників).
1.Розпакуйте коробку і дістаньте:
- Кошик;
- комплект педалей;
- зарядний пристрій;
- сидіння;
- елементи багажника;
- переднє колесо
- переднє крило;
- пакет з інструкцією і кріпленням
Для зручності витягання велосипеда необхідно розрізати коробку з боків, при цьому притримуючи велосипед руками, після чого встановіть його на підставку (зафіксуйте підставку!).
2. Встановіть кермо (вставити трубу керма у відповідний отвір передньої вилки потім закрутіть болт кріплення керма шестигранником «на 6», не затягуючи його. Кермо необхідно виставити строго перпендикулярно передньому колесу після чого можна затягнути болт кріплення керма).
3. Закріпіть переднє колесо (поєднавши напрямну на гальмівному барабані з напрямних штирем на вилці) двома гайками ключем «на 15».
4. Встановіть переднє крило, використовуючи кріплення, яким укомплектований велосипед.
5. Встановіть кошик, використовуючи кріплення, яким укомплектований велосипед.
6. Зберіть багажник.
7. Встановіть сідло і відрегулюйте його на бажаній висоті.
8. Прикрутіть педалі. Зверніть увагу на спрямованість педалей (ліва, права).
9. З'єднайте зарядний пристрій з акумуляторної батарей зліва (по ходу руху), після чого підключіть його в мережу з напругою 220v. На зарядному пристрої повинен загорітися індикатор червоного кольору (зарядний пристрій працює в режимі заряду).
10. Підзарядіть акумуляторну батарею. Зміна кольору індикатора з червоного на зелений сигналізує про повному заряді акумуляторної батареї.
11. Після закінчення зарядки, вимкніть штепсельну вилку живлення зарядного пристрою від розетки.
12. За допомогою регулювальних гайок, розташованих на важелях гальмівних барабанів відрегулюйте натяг тросів гальма. Гальма відрегульовані правильно, якщо при повністю відпущених важелях вивішене колесо вільно обертається (ні дотику з колодками), а при повністю затиснутих – відстань від важеля гальма до ручки керма становить 15...20 мм.
13. Перевірте тиск повітря в колесах. Максимально допустимий тиск повітря, вказано на покришках. При необхідності підкачайте колеса до необхідного тиску.
ОСНОВНІ ЕЛЕМЕНТИ ЕЛЕКТРОВЕЛОСИПЕДА:
ПОРЯДОК УПРАВЛІННЯ ЭЛЕКТРОВЕЛОСИПЕДОМ
Перед початком руху на велосипеді з допомогою двигуна, необхідно вставити "ключ запалювання в гніздо у верхній частині акумулятора і повернути ключ за годинниковою стрілкою до упору в робоче положення. Як альтернатива ключа запалювання може бути використаний брелок сигналізації, при подвійному натисканні на кнопку «блискавка» електровелосипед готовий до руху.
Після включення запалювання" на велосипеді з двигуном, не забудьте перевірити ступінь заряду акумулятора. Заряд акумулятора зручно контролювати за допомогою індикатора заряду, розташованого на панелі приладів
При русі на велосипеді за допомогою двигуна на складних ділянках дороги, або проти сильного зустрічного вітру, або при підйомі в гору - свідчення заряду акумулятора на пульті управління можуть періодично зменшуватися, а через деякий час повертатися до колишнього значення. Це нормально. В даному випадку, просто відбувається часткове відновлення заряду і вирівнювання ємності в робочих комірках акумулятора після дії підвищеної навантаження на двигун велосипеда і на акумулятор.
Починайте рух за допомогою педалей або просто відштовхнувшись ногами від землі, і потім активуйте електропривод – цим ви істотно (на 15-25%) збільшите пробіг між заряджаннями, так як саме на старті велосипед з двигуном споживає найбільше електроенергії.
Надавши початковий рух велосипеда одним із зазначених вище способів, в цілях подальшого руху за допомогою двигуна слід повернути ручку акселератора «ручку газу» на правій стороні керма в положення «на себе» і продовжувати рух. Так, шляхом збільшення або зменшення кута повороту акселератора свій навколо осі, можна плавно регулювати швидкість велосипеда з двигуном.
Також можливо регулювати швидкість велосипеда при включеному двигуні,шляхом періодичного підкручування педалей ногами. При цьому, при кожному обороті педалей ногами, двигун буде підключатися або збільшувати потужність і допомагати руху велосипеда до тих пір, поки Ви будете обертати педалі.
Такий режим руху на велосипеді з двигуном, є найбільш економічним режимом споживання заряду акумулятора.
Крім того, підкручування педалей велосипеда ногами в допомогу двигуну, є дуже ефективним на складних ділянках дороги. Наприклад, при русі по піску, бруду, щебені й особливо при підйомах в гору
По завершенні руху на велосипеді з допомогою двигуна, слід відключити електроживлення ключем запалювання в акумуляторній батареї (при використанні брелока сигналізації натисніть на кнопку із зображенням замку).
Для зручності та підвищення безпеки при русі на велосипеді з допомогою двигуна по дорогах з іншим транспортом, людьми і/або за наявності перешкод на дорозі, слід подбати про найбільш зручній посадці водія на велосипеді. Для цього доцільно встановити сидіння на таку висоту, щоб сидячи на ньому і тримаючись за кермо велосипеда водій міг дістати ногами землю. При цьому забезпечуються додаткові точки опори з боків велосипеда, як на мотоциклі. Така посадка дуже зручна при русі на міських вулицях при зупинках на численних світлофорах, при русі в пробках в потоки машин і т. д.
В такому випадку, Ви забезпечите не тільки зручність, але і більшу безпеку собі і оточуючим.
Увага:
на перших порах, поки Ви не придбали впевнених навичок водіння на велосипеді з двигуном, не слід виконувати, щоб уникнути травм, крутих і різких поворотів на велосипеді за рух з допомогою двигуна.
Заздалегідь знижуйте швидкість перед поворотом, не газуйте" різко ручкою акселератора під час повороту. Проходьте поворот на малій швидкості, з тим щоб зробити безпечний маневр для себе і для оточуючих.
ПРАВИЛА ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЗАРЯДНОГО ПРИСТРОЮ
2. Не встановлюйте батарею догори дном і не накривайте чим-небудь зарядний пристрій або акумулятор для того, щоб уникнути перегрівання.
3. Не торкайтеся металевих частин батареї вологими руками або металевими предметами щоб уникнути короткого замикання.
4. Встановлюйте аккумуляторною акумулятор і зарядний пристрій в недоступне для дітей місце.
5. Не накриваєте легко займистими або якими-небудь іншими предметами зарядний пристрій.
6. Щоб уникнути ураження електричним струмом, ніколи не розбирайте зарядний пристрій
7. Не допускайте попадання рідин та металевих предметів всередину зарядного пристрою.
8. Не використовуйте зарядний пристрій, що входить в комплект поставки, для зарядки акумуляторів інших виробників і для зарядки інших типів акумуляторів!!!!!
УВАГА!!!!
Якщо індикатор зарядного пристрою тривалий час не міняє кольору, горить червоним, і акумуляторна батарея має підвищену температуру, або під час зарядки з'явився сторонній запах - це означає поломку зарядного пристрою або акумулятора. Від'єднайте зарядний пристрій і віднесіть в ремонтну майстерню.
ПРАВИЛА ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЛІТІЙ-ІОННОЇ АКУМУЛЯТОРНОЇ БАТАРЕЇ
Літій-іонні акумуляторні батареї є найдорожчим елементом електровелосипеда. І правильні умови їх експлуатації і зберігання істотно продовжать їм життя, що значною мірою заощадить Ваші кошти.
Літій— самий легкий з металів. Він має чудовий електрохімічний потенціал і забезпечує найкращу енергетичну щільність на одиницю маси. В літієвих акумуляторних батареях застосовуються негативні пластини з металевого літію. Такі батареї володіють більш високою напругою на кожному елементі і високою ємністю порівняно з батареями інших типів.
Переваги:
- найбільша щільність енергії з усіх різновидів акумуляторів – як об'ємна, так і вагова;
- швидкий процес заряду батарей - до 90% ємності за 30-40 хвилин
- високий показник ресурсу - понад 1000 циклів розряду/заряду (в лабораторних умовах)
- низький показник саморозряду - до 5% в місяць
Недоліки:
- можливість вибуху при механічному пошкодженні або перезарядки акумулятора (можливість вибуху для сучасних акумуляторів різко знижена)
- досить швидке старіння акумулятора - більшість акумуляторів різко знижують свої характеристики при зберіганні або використання понад 5 років
- для створення акумуляторних батарей потрібна складна система управління батареєю
- висока вартість, але над цим параметром посилено працюють китайські виробники
- При роботі з літій-іонними батареями слід дотримуватися запобіжних заходів:
- не можна замикати їх висновки накоротко;
- допускати перезаряд;
- розбирати;
- прикладати напруга зворотної полярності;
- нагрівати.
- Найбільш сприятлива температура для зберігання +5 - +25С, вологість 75% РН. Акумуляторна батарея повинна по можливості зберігається в закритому чистому, сухому і провітрюваному приміщенні, подалі від викликають окислення, легко займистих речовин, джерел тепла і відкритого вогню;
- Літій-іонні акумуляторні батареї не рекомендується зберігати повністю зарядженими на 100%. Оптимальним, з точки зору збереження літій-іонної акумуляторної батареї при зберіганні, вважається її зарядженість не менше 50% від її максимальної потужності. Рекомендований час зберігання невикористовуваної літій-іонної батареї до чергової підзарядки, не повинно перевищувати 90 днів;
- В умовах тривалого зберігання рекомендується зарядити літієву батарею раз на 90 днів, час зарядки – 2-3 години;
- Зберігайте акумулятор далеко від джерел тепла і відкритого вогню;
- У холодну пору зберігайте акумулятор при температурі +5 - + 20С;
- Зберігайте акумулятор у недоступних для дітей місці.
- Не перевантажуйте електровелосипед понад норми.
- На пересіченій місцевості, максимальне навантаження слід зменшити. Тривалий рух з максимальною навантаженням, використовуючи повну потужність мотор колеса, призведе до швидкого розряду акумуляторної батареї, а в жарку погоду – до перегріву мотор-колеса і зменшення його терміну експлуатації.
- Не допускайте повного занурення мотор-колеса у воду. Для мийки мотор-колеса не можна використовувати струмінь води під тиском: застосовуйте щітку або вологу ганчірку.
- Бокс з акумуляторною батареєю перед миттям, слід зняти з електровелосипеда і протерти вологою ганчіркою, а потім просушити.
- Для сушіння електровелосипеда і акумуляторної батареї не можна користуватися відкритим вогнем!!!
- Своєчасно проводите регламентні технічні роботи по обслуговуванню електровелосипеда.
- І головне не забувайте, що строк служби електровелосипеда залежить від його правильної експлуатації.